fuerteventura

Hej!
Nu var det ungefär en veckan sedan vi kom hem från resan. Det var en väldigt bra resa! Så himla bra hotell, så fräscht, fint och modernt. Och rummet, det är det finaste rummet jag bott i på hotell i alla fall. Vi valde en svit så rummet var större och det ingick bubbel, yeey :D Maten och resturangen var jättebra!! En kväll var det sushi, då det var asiatiskt tema på maten!! sååå gott. Sen var det även en mexikansk kväll med bland annat tacos, guacamole och tequila! Och dom hade även gjort egen chilicheese, som var fantastisk! Sen är det ju aldrig fel att det finns bubbel på frukostbuffén ;) Och sen stora pannor med paella på i princip varje middag <3 Bästa all inclusivematen jag någonsin varit med om! Massa frukt och grönsaker och smakrik mat! Jäklar vad man käkar när man är på semester. Jag var i alla fall duktig och var med på watergym och sprang även längs strandpromenaden och på stranden en dag. Men en dag fick räcka ;) för satan var jobbigt det är att springa i sand och i värmen.
 
En sak som var riktigt roligt var att på dagarna vid poolen hade de "lektioner" i hur man gjorde olika typiskt spanska grejer (recept, drinkar med mera). Så man har fått lära sig ett och annat som kommer återskapas här hemma. Bland annat en vitvinssangria och en väldigt god sås! On nom.
 
Tarajalejo där vi bodde är en lugn gammal fiskeby. Det var verkligen ett lugnt ställe. När vi strosade runt så verkade det som att det inte alls var ett turistigt ställe. Det är vårat hotell sen är det lägenheter som lokalbefolkningen bor i. Sen var det massa villor där typ varje hus hade hundar och verkade bofasta. Det är ju lite ovanligt att inte se det krylla med turister. Dock så gick vi inte så långt, vi var väldigt bekväma av oss denna resa. Jag hade tänkt att vi i alla fall skulle åka på djur/naturparken i närheten och åka till Costa calma. Men vi hade det så jäkla bra på hotellet så ville inte ens lämna hotelletområdet haha. Ibland har man verkligen inte behov att göra något, vilket är väldigt ovanligt för mig. Då jag lätt blir rastlös. Men denna resa gjorde verkligen sitt: stressa ner och bara njuta. Så himla skönt att inleda min semesterperiod med en vecka bort från allt! Det var den ultimata resan och tillsammans med mitt älskade hjärta Micke <3 Älskar dig så mycket
 
Här kommer lite bilder från resan :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0