julfirande gånger flera

Hej! Nu börjar året lida mot sitt slut och jag ligger just nu i soffan och njuter av min ledighet. Gick på ledighet 22a och är ledig till 4/1. Känns riktigt behövligt må jag säga.
 
Tänkte nu redogöra för julfirandet och känns i år som att man firat julen ganska rejält. Så här kommer en låång utläggning om julfirandena och bilder därtill. Firandet inleddes med julbord och rejäl julfest med Tierps kommun. Det var verkligen SÅ kul förutom ostrategiskt val av tåg som resulterade i ett och annat haha.
 
Har även i vanlig ordning ätit julbord på Ikea med mammsen :) Den 22a firade vi i Harkskär med underbart gött julbord, fina julklappar och gött sällskap!
 
 
Den 23e åkte jag och Micke, tillsammans med Elin, mot Ljusdal. Sen kom Julafton. Jag är van att allt alltid är som det brukar, dvs lugn julafton hemma hos mamma och pappa med syskonen, farmor och Rolf och mormor. Sen brukar Micke komma hem till oss efter han varit med sin familj. I år var det inte riktigt som det brukade. Det var första julen efter att mormor gått bort, sen var inte heller Rolf med då han knappt kan gå just nu :/ Efter julbord och klappöppning hemma i Ämbarbo tog jag bilen till Snäre och firade tillsammans med Åkerlundarna hos Ragna och Curt. Det var jättemysigt! Sen åkte jag och Micke tillbaka till Ämbarbo och öppnade resten av klapparna där tillsammans med min familj och sen kollade familjen tillsammans på failvideos på Youtube i typ två timmar innan vi gick och la oss xD Måste säga att julfirandet i år har varit jättefint och jag känner sån lycka över all kärlek jag har runt om mig <3
 
Sen kom juldagen och jag tog en till tur till Snäre och hämtade Jenny och Elwira och tog med dom till Ämbarbo så de fick träffa min familj <3<3
På kvällen blev det juldagsfestande tillsammans med Mikaela, Elin och Elin. Vi försökte vara strategisk och gå ut på krogen till halv tio för att slippa kö. Men inte slapp man någon kö för det inte. Stod väl säkert i kö i 40 min haha. Men det var värt väntan ändå! Sen kom Micke ner på köpingen och mötte mig och vi gick hem i "stormen". Jag har gått hem i värre storm heh.
 
Jag och Mikael kom hem till Gävle igen lördagkväll. Sen dess har jag inte gjort mycket mer än att fixa i lägenheten och kollat massa serier och film. Jag och Micke såg The Martian igår. Kungfilm. God fortättning och gott nytt år nu!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0