dagen efter dagen

Dagen efter valdagen. Dagen då man borde vara rätt nöjd och glad eftersom vi nu kommer få en ny rödgrön regering. Men det var lite för många besvikelser över gårdagens resultat. First the obvious: att SD fick 13%, hade hoppats på att "bara" runt 9-10% av fölket var befriade från sunt förnuft men det var tydligen fler ändå. Sen var det tråkigt att F! inte kom in i riksdagen. MEN partistöd och att de kommit in i storstäderna, det är en mkt bra början! Det behövs ett feministiskt parti riksdagen! Sen är det tråkigt med miljöpartiets låga siffror. Jag trodde på mer, runt 9 kanske. Nu återstår det att se hur Löfven kommer att bilda sin regering. Slutligen så kändes det ju lite sorgligt när Reinfeldt hade sitt avgångstal. Han är ju rätt charmig ;)
 
Nu är jag faktiskt lite glad över att valdagen är passerad och det ska faktiskt bli skönt när/om det lugnar ner sig med politiska åsikter på facebookenocken. Har egentligen inte något emot det, och har själv "likeat" och på så sätt bidragit. Men det tar energi att hela tiden känna in och värdera det som skrivs. Även om det lugnar ner sig så kommer dock mycket av det man sett och det som skrivits inte försvinna ur mig. Jag önskar jag vore större som person och kunde acceptera när personer försvarar vissa åsikter med tex "folk måste väl få rösta på vad dom vill!?!?". Ja absolut, men det är något som förändrar min syn på dig då jag ser att du gillar SD och att du gillar Jimmie Åkesson. För det enda det säger mig är att du i grunden har andra värderingar än mig och jag är inte intresserad av att ha dig i min närhet. Sen har jag svårt för när man hånar F!. HÅNA är så äckligt, kom med något vettigt istället. HEHE.
 
Känner att man riskerar alltid att låta som en översittare när man ska berätta vad man tycker hit och dit, meeeen idag struntar jag i det :) För gud va roligt att efter nästa val läsa igenom det jag skrivit idag. Undra hur allt ser ut då!? :)
 
Hoppas ni haft en fin måndag! Nu ska jag laga lite middag. Pössn
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0