botox

För det första så är det allmänt vridet att människor känner behovet och pressen att använda botox för att uppnå samhällets konstruerade ideal. Jag har viss förståelse för att människor vill behålla ett ungdomligare utseende, men kommer aldrig fatta hur man frivilligt kan spruta in gift som förlamar ansiktets muskler för att försöka uppnå detta. Tänk om människor kunde försöka gå emot dessa sjuka skönhetsideal och rekonstruera nya ideal istället.
 
För det andra:
Den höga giftigheten hos toxinet och spädningsprocessen vid tillverkningen kräver att varje sats Botox måste testas före användning. [...] Grupper av möss injiceras med olika doser av Botox i bakkroppen. Mössen som injiceras med de högsta doserna får utstå fruktansvärda plågor. De drabbas av förlamning, nedsatt syn och andningssvårigheter. Efter tre eller fyra dagars lidande dör de av kvävning. (http://www.djurensratt.se/botox-dodar)
 
Sen kan jag gissa att dessa fåfänga människor don't give a shit angående djursens bästa (som det brukar vara, titta bara på pälsindustrin osv). Men jag tycker i alla fall att det är sjukt vad människor är villiga att göra, och se förbi, när det gäller "skönhet".

Kommentarer
Postat av: Anna

Shit, det hade jag ingen aning om.. Fy vad hemskt, stackars dom små djuren. Människor är alldeles för grymma för vad jag klarar av..

Vilken fin blogg du har! Du är ju assnygg på bilden där uppe! Värsta modellen!

Kram på dig!

Svar: Nä det är verkligen hemskt :/Men tack Anna :D Din blogg är också fin tycker jag! Men skriv lite oftare tycker jag hehe.
Kraaaam :*

2013-01-31 @ 21:16:43
URL: http://annnamaria.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0