minnesbilder

Tänk vad musik kan skapa och fånga minnen. Och sen i sin tur framkalla och ge liv åt dessa minnen om och om och om igen. Därför man får så starka känslor när man lyssnar på musik, jag i alla fall :) Vissa tillfällen smälter samman med en speciell låt som om dom var gjorda för varran. Undra varför vissa saker fastnar medans andra inte gör det... Oftast kan det vara småsaker ...

Parken - Vi som visste... Jag ligger på studsmattan i sommarsol och njuter
Daniel Adams Ray - Gubben i lådan... Jag gråter av lycka(och troligen av alkoholen:p) på Järnsvägsdansgolvet. Av lycka och kärlek till vänner!
Bethany Joy Lenz - Songs in my pocket... Jag och Johanna spelar Sims2 på Kolsvedjavägen.
Jay Sean - Down... Jag och Martin åker runt i Colten en sommarkväll
Zac Brown Band - Toes... Johanna och Jag spelar luftgitarr och fular oss
Bryan Adams - Brothers under the sun... Kommer alltid framkalla pirr i magen
The Sounds - Tony the beat/ M.I.A - Paper planes.... Efter världens bästa grillfest hos Ann i Järvsö så dansar vi sönder oss totalt i vardagsrummet. Ren glädje
Parken - Ser du stjärnan i det grå... Jag och Micke är i lägenheten och jag hör låten första gången och blir kär i den, och kärare i honom eftersom han gillar Parken ;)
The Killers - Human... Vi är på media och gänget försöker tvinga mig att sjunga "Are we human, or are we dancer" på mitt fina sätt, för 12022 gången i ordningen, och jag vägrar :p

Några av alla mina musikassociationer :p

Kommentarer
Postat av: wonki

Det är så underbart och ännu mer underbart att jag delar en del låtar med dig :D <3

2012-02-15 @ 14:35:10
URL: http://vitardetimor.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0