tack för att jag får lära känna er alla

En vecka kvar att jobba nu. Otroligt vilket band man får till vissa av dessa gamlingar vi är hos. Jag har jobbat i 4 år i hemtjänsten nu och det finns en anledning att jag kommer tillbaka, det är ett sjukt givande jobb. Att dessa människor låter oss komma till deras hem, ger oss allt förtroende, är otroligt tycker jag. Jag älskar att lyssna på andra människors historier och det är så fint att få sitta ner och höra de berätta om sina liv.

Men självklart är det också jobbigt både fysiskt och psykiskt. Tunga lyft, mkt stress och spring och sedan att förlora så många av våra gamlingar pga sjukdomar och ålder. Satan vad man lärt sig mkt om hur man ska bemöta människor i olika situationer och anpassa sig efter dessa. Man har även fått respekt för livet och vilka olika vägar det kan ta och vilka olika öden fok möter. Respekt, tacksamhet och kärlek!

Kommentarer
Postat av: Wonkisen

Eller hur, det är ett väldigt sjuktgivande jobb men att det även har "nackdelar" och kan va psykiskt påfrestande. Men när man får höra hur tacksam de är blir man ju själv så sjukt glad :)

Svar: Verkligen wonkis! helt underbart! saknar dig wonk!

2012-08-15 @ 19:39:54
URL: http://vitardetimorn.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0