Words

Saker tar mycket tid nuförtiden. Jag är inte hemma lika mycket, mest ute och ränner som det känns. Därför mycket dåligt uppdaterande av mig.

Jag kan iaf dela med mig av en sak som sas på en föreläsning, som jag gillade.

Alla vet att jobba med äldre eller funktionshindrade har en allmänt lägre status. Det handlar om att upprätthålla en ok vardag för dessa människor, istället för att ”bota” som är möjligt att göra med alkoholmissbrukare eller andra patienter. Vi kan ju inte få en gammal människa och bli yngre eller ta bort funktionshindret för någon som är funktionshindrad, därför blir inte jobbet lika ”storartat” som det blir när du kan bota någon. De som aldrig jobbat inom vården vet inte vad det innebär och kommer inte göra det förrän dom varit där. Det vi gör är svårt och mycket komlext och det är värt att beundras.

Hoppas ni mår bra :) Det gör jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0