dagens tankar

När jag sitter och åker mycket tåg och buss så sitter jag även och tänker lite för mycket, på lite allt möjligt viktigt och oviktigt. Dagens busstankar har gått kring oss människor och vårt behov att sätta stämplar och kategorisera andra människor. På exempelvis högstadietiden så fanns kategoriseringar som emos, fjortisar, plugghästar, tattare osv. Behovet av kategoriseringen hänger väl även kvar än idag skulle jag vilja säga att jag märkt, fast dock under lite andra benämningar. Undra om folk som "platsar" i olika fack vetat om att de blev eller blir sedda just så... Man kan alltid undra hur folk har sett, eller ser, på mig. Jag har en bild om hur folk ser på mig, men jag undrar hur folk säger om de ska förklara vem jag är för någon som inte vet vem jag är :p Det är roligt att reflektera över dessa ting, men något svar behöver man ju inte, utan det känns skönt att ha kommit dit att man vet vem man själv är. Hur andra ser dig spelar väl egentligen ingen roll bara du och dina nära vet, men intressant är det, riiiight? :D

P&K



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0