2014 the lista

Slänger ihop en sån där lista. En blandning med frågor jag snott från Jennies och Elins bloggar.
 
 

Gjorde du något 2014 som du aldrig gjort förut?
Oj, ja det har man ju gjort. Jobbade som biståndshandläggare, skrev en C-uppsats, sen är familjen hundägare och jag har blivit en hundmänniska (vilket jag aldrig varit). Säkert mycket mer också

 

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Inte någon nära vän. Bara gamla klasskompisar

 

Vilka länder besökte du?
Jag har varit till Side och Gran Canaria. Två ställen jag inte varit innan. Och båda resorna var underbara

 

Är det något du saknar år 2014 som du vill ha år 2015?
Jag måste nog ändå säga mer pengar. Jag har egentligen alltid varit bra att leva på lite och ändå lyckas spara, men TÄNK när jag nu slutar plugga efter alla dessa år. Omställningen där! WOHO

 

Vilket datum från år 2014 kommer du alltid att minnas?
Datum vet jag inte när det var men det var i Juni då jag och Mikaela var på introutbildning inför jobbet och vi fick, sittandes där i salen, betyget på uppsatsen. A.. Har nog aldrig varit så chockad, stolt, glad. Vilket lyckorus

 

Vad var din största karriärsmässiga framgång?
Återkommer till betyget på uppsatsen, att känna att man verkligen får bevis på att man är kung på att plugga, efter alla dessa år;) Sen att jag fick prova på socionomyrket, och fick positiv feedback på min förmåga inom det.

 

Och din största framgång privat?
Det måste nog vara att jag är mindre orolig och mer trygg i mig själv.

 

Hur skulle du beskriva din stil 2014?

Jag tycker att jag bättrat på min slätstrukna stil en aning. Bland annat då jag börjat köpa rätt mycket jackor, jeans/skinn osv. Som biståndshandäggare blev stilen ganska annorlunda. Högklackat, klänningar och kavaj till vardags liksom. But I liked it.

 

Vad spenderade du mest pengar på?
Mat, alkohol, nöjen. Lätt

 

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2014?

Denna är en svår jävel. Kan blir långt detta...

Llojd – Om vi faller

Thomas Stenström – Slå mig hårt i ansiktet

NEEDTOBREATHE – Brother

James Blunt – Bonfire Heart (Miltons kennelnamn är bland annat Bonfire heart så!)

First Aid Kit – My Silver Lining

Kat Dahlia – Gangsta

London Grammar – Nightcall

Eddie Vedder – Long Nights

Elliphant – Shoot Me Down

Amber Run – I Found

OK NU FÅR DET RÄCKA :)

 

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Gladare

 

Blev du kär i år?
Inte blev utan det har jag vare läänge i karln

 

Den bästa tv-serien?
NÄÄÄÄJ måste jag välja...? Okej då får jag välja de som känts bäst just i år. Outlander, Orange is the new Black, Masters of sex. Sen säger jag som Elin: PH såklart. Alla diskussioner jag och Elin haft över WhatsApp under denna säsong alltså haha

 

Bästa böckerna du läste i år?
Måste ändå säga Buthler och Öhrlunds bokserie om psykopaten Silfverbielke. Den är fascinerande och så SJUK. Underhållning på hög nivå

 

Bästa filmen du såg i år?

Kan inte säga en. Topp tre blir: Prisoners, The Fault in Our Stars, Gone Girl.  

 

De bästa nya människorna du träffade?
Det sjuka är att jag inte kommer på en ENDA ny person jag träffat. Haha. Illa.

 

Vad fick dig att må bra?

Familjen, Milton och katterna, Micke, fina vänner, musik. Sen är det ju aldrig fel med roliga fester och vinster i hockey.

 

Vem saknade du?

Måste nog ändå säga att den jag saknat mest är Wonkan. Det finns alltid en saknad efter min bästa vän.

 

Vad är du mest stolt över?

Uppsatsen och att jag lyckats spara så mycket pengar trots att jag är student samt att jag om en vecka tar examen. (JINX)

 

Högsta önskan just nu?

Att få lite ledigt och sedan få ett jobb jag trivs med och flytta till en annan lägenhet. Och grädden på moset vore ju om man fick stipendium för uppsatsen *hihi*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0