Intressant faktiskt!

Ojojoj. inte kan jag rå för att jag är BÄST i världen på att göra wook e. Asså gött elelr vAAAAdd? En energidryck på den och mitt liv är typ komplett. Ja herre jesus.

Fick ett samtal från min underbara Veronica nyss också! Diskuterade Dexter å så! För er som inte har mycket att göra på fritiden så kan jag verkligen rekommendera serien Dexter (inte Dexters laboratorium, dock så är ju det kung å). Kung serie. Kung kung kung. Wonkidonk håller med hon å! Lättå lättå lättåååå! Önskar jag kunde sitta och kolla serier hela dagarna men meeen tillbaka till plugg måste jag nu. Eller snart :)


Intressant jag läser nu faktiskt!
Lite interesting facts here for u guys:


- 2010 var det 159 personer som avtjänade livstidsstraff i Sverige. Endast 5 st av dessa var kvinnor.

- När häxförföljelserna var som värst (runt 1670-talet) så dödades över 300 kvinnor i Sverige. Vanligast genom att först halshuggas och sedan brännas på bål. I litteraturen så målas det oftas upp att kvinnorna brändes på bål levade. Detta var dock inte alls vanligt. (Sarnecki, 2010, s.25ff)

- Tidelag var bland de värsta brotten förr i tiden, ca på 1600-1700-talet. Det var mycket vanligt att pojkar/män hade samlag med boskapsdjur. Sverige hade mest rapporteringar om tidelag runt om i världen på denna tid, ca 700 pojkar/män blev straffade med döden för detta(halshuggning och brännas på bål). Även djuret dödades. För att förhindra tidelag, , så förbjöd man bland annat unga män att gå vall, detta skulle isf ske med vuxnas övervakning. Ett exempel alltså på den tidens brottsprevention. (Ibid.)


Det var allt för denna gång! :D

Hörs haaj!

Kommentarer
Postat av: wonki

Och snygg är han åh :D:D:D:D:D

2011-02-01 @ 21:45:21
URL: http://vitardetimorn.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0