our dreams and our rage

Så mkt att ta tag i men ingen ork what so ever. Jag är så jävla trött hela tiden! Det finns några sätt jag funderar på för att pigga upp mig själv; träna, lyssna på hög musik, dansa runt, dricka upp mickes powerkings.. Blir nog musiken och en powerking.
 
Vissa dagar är man bara så less på sig själv. Jag har så jääävla mkt att göra när det gäller skolan. Men jag hittar hela tiden på ursäkter till varför jag inte ska behöva plugga. Igår och i förrgår var det för att: "jag har ju just kommit hem, måste få vila lite" MEN JAG HAR JU VILAT UPP MIG PÅ MALTA I EN VECKA!!!! Idag är det: "det är ju söndag och helg, då måste man få vila"... Men när ska du göra det du måste då? Du ligger efter och du har inget bättre för dig, så varför inte plugga?!?!? Jag glider på en jävla räkmacka hela tiden. Jag klarar alla kurser utan att ens behöva anstränga mig. Men lär jag mig nåt då? Fastnar något överhuvudtaget? Hur fan ska jag kunna gå ut och jobba om 2 år, då jag inte kan ett jävla skit!? Det är så mkt regler och lagar man måste kunna när man ska jobba inom socialt arbete och jag är så jävla rädd för att inte ha varken kunskapen eller psyket till det. Det är människor jag ska jobba med, och ibland gäller det livsavgörande beslut som man ska fatta. Om det är något jag lärt mig hittills på utbildningen så är det att det är ett väldigt svårt och krävande jobb och att man kommer få se så mkt skit och mkt som kommer göra ont i hjärtat. Man kommer få besluta om helt otänkbara saker, som ingen någonsin skulle vilja besluta om. Jag blir så jävla arg på människor som är så trångsynta och ser ner på t ex socialtjänsten och även andra myndigheter, då de inte har en aning om vilken komplexitet det handlar om. Jag blir så trött på människor som läser eller hör något och aldrig tänker 2 ggr innan de bildar en inskränkt uppfattning eller generaliserar. Det finns alltid minst 2 sidor på varje historia/problem/situation. Men nu borde jag sluta skriva. Blir ju nästan en uppsats detta ;p
 
Nu ska jag sluta vara hård på mig själv och även på andra. Känns konstigt nog bättre nu. Bra att ha en blogg ibland, för om jag skulle skriva detta i en dagbok så skulle jag ha jääävligt mkt skrivkramp i handen just nu. Cred till den som kunde ta sig igenom detta inlägg. Ha en bra dag! Peace out

Kommentarer
Postat av: Annsing

Jag tror saker fastnar lättare än vad man tror, även om man själv inte tror på det. Jag vet att du kommer klara din skolgång galant, och att du kommer vara helt underbart bra i det du kommer jobba med i framtiden. Jag tror på dig min fina häst. <3

2012-10-01 @ 19:04:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0