lightvalley

Vi tog tåget hem till Ljusdal, jag och Mikael. För att fixa med lägenheten å annat. Så nu har vi just ätit middag hos mamma och pappa och ska sova här ikväll.

Notera att jag skriver hem till Ljusdal. Ljusdal kommer alltid vara hem och Gävle typ tillfälligt hem :p Don't get me wrong, trivs jättebra i Gävle. Älskar att få en nystart, som man så fjantigt brukar säga, och att komma ifrån Ljusdal och få lite distans till det känns skönt. Mest tycker jag om anonymiteten med att bo i en större stad. Och jag älskar att det finns mer att göra än att typ supa på helgerna. Men kommer nog bli mycket sånt ändå men jaaajaaaa ;)

Jobbigast just nu är ekonomin. Betala både lägenheten i Ljusdal och Gävle har varit tufft för oss, men funkar. Och drygast av allt är reskostanderna hela tiden. Något som tynger jättemycket är ridningen, att betala för den. Ännu dyrare denna termin, 2700, och plus att jag isf ska resa hem varje tors och bara resan blir nästan 2000 per termin. Vill inte ge upp det. Har ridit i princip hela mitt liv, aldrig tagit någon paus, och det är något jag älskar så himla mycket! Vet inte hur jag ska göra...

Nej nu ska jag gå och äta kladdkaka och dricka kaffe med familjen. Puss på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0