just have to

Känner spontant att jag måste skriva att jag blir uppgiven angående vissa diskussioner kring vad som händer/hänt i Husby och på andra ställen runt om i Sverige. Jag blir också less på mig själv som är så dålig att argumentera, men bland känner jag bara att det inte är ens värt tiden att diskutera eftersom folk redan ser det på ett sätt och då känner jag redan där att jag orkar inte. Kommentarer som "va äre för fel på folk?!??". Jag förstår inte hur man kan påstå och tänka att det är ungdomarna det är fel på? Jaja våld är aldrig okej och föräldrar ska hålla koll på sina barn osv osv osv... Men när det pågår uppenbar segregation och områden blir bortblömda och de sociala problemen frodas så kommer det tillslut bli någon slags revolution! Hur ska det annars bli förändring? Och man kanske tycker att det finns väl andra sätt att bli hörd på? Vilka sätt är det? Problemet ligger väl just i att dessa ungdomar inte VET andra sätt. Så nu är det bara att hoppas på att upploppen inte glöms bort bara för att det lugnar ner sig och att politikerna utformar planer för förbättring för dessa ungdomar och områden.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0