näthat kvinnohat manshat tjaaaa

God kväll
Klockan är nio och jag väntar besök. Mickis kommer snart. Då ska vi dricka lite vin och mysa i soffan och ba umgås. Imorgon har vi seminarium. Trök. Ikväll har jag tränat ett hårt träningspass och är allmänt stolt över mig själv.
 
Sedan har jag kollat på Uppdrag granskning om näthat mot kvinnor. Näthat är något som gör mig upprörd, eftersom det är så fegt och anonymt. Det är bevisligen lättare att skriva hotfulla och kränkande saker när du sitter framför en datorskärm och många skriver saker som de inte skulle våga stå för i ett verkligt möte.
 
Jag tycker att det är viktigt att lyfta hatet istället för att tysta det. Intressant hur det kan vara så hotande/hemskt för dessa män som hotar att se kvinnor vara framgångsrika och ha åsikter. Framgångsrik, offentlig och kvinna är ingen bra kombo i Sverige idag. Då ska man bli gruppvåldtagen, mördad osv. Det handlar nästan alltid om att de som hotas har "fått för lite kuk" och att om de får kuk då kommer de sluta vara "bitter", feministhororna. 
 
Jag blir så oändligt trött på folk som tror att feminism handlar om manshat. Feminism handlar om att forska kring femininiteter och maskuliniteter och hur vi pruducerar och reproducerar kön. Och feminism handlar också om att man vill att kvinnor och män ska ha samma möjligheter. Är detta konstigt? Nej. Alla kvinnor och män borde dela dessa åsikter kan jag tycka.
 
Nu kom Mickis! Ha en bra kväll

Kommentarer
Postat av: Eln

Väl rutet! Blir nog mest besviken på tjejer som anser sig "hata" feminister. Så otroligt ignorant att påstå sig hata en rörelse som gjort så jävla mycket för dig.

Svar: Verkligen! Men dessa åsikter grundar sig alltid i okunskap ju! Önskar verkligen fler fölk kunde intressera sig och vara öppen för att se problem om finns idag. Men blunda verkar vara lättare

2013-02-07 @ 14:04:51
URL: http://caribou.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0