ledarskap

Läser om ledarskap just nu. Det är väldigt intressant faktiskt. Läser nu om hurvida vi människor föds med egenskaperna till att leda, att vissa är "leaders" medan andra är "followers" eller om det handlar om mer än så. Om det handlar om den sociala situationen i kombination med egenskapen. Om jag tänker på mig själv så vet jag att jag alltid varit en av de som gärna tar på mig ledarrollen och att jag inte riktigt klarar av att låta någon annan leda eller styra mig, därför kan jag vara svår att samarbeta med sometimes, som många av mina vänner vet:p Men samtidigt i vissa situationer så skulle jag aldrig ta på mig ledarrollen. I vissa situationer så vill man helst inte synas alls. Svårt att veta hur man fungerar och varför man funderar så.

Tänk ändå att det pågår hela tiden forskning om allt och inget, och om saker vi tycker är självklara så är det inte alls det. Intressant ändå hur det ofta inte finns ett klart svar på saker, iaf när det gäller oss människor. Det är mest spekulationer och olika teorier, det gör det ganska svårt då man ska försöka hitta någon sorts förståelse för det man läser om. Man funkar ju så, man vill ha ett svar, ett givet svar. Men men, det är ju psykologi jag läser så kan väl inte förvänta mig ett sådant svar ;)

Ja där fick ni höra min tankegång just nu, måste bolla ibland med bloggen vettni! Det den är till för!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0