jöbbe

Jöbbe jöbbe ikväll och ska jöbbe hela helgen lång. Har just avslutat en mycket stressig fredagkväll på jobbet. Larm efter larm. Tur så behövde jag bara åka på ett. Elin var det mer synd om! Övertid en halvtimme blev det, inte så farligt ändå, men då har man stressat som bara den för å hinna i någorlunda tid för kundernas skull. Ska upp igen imörabitti kl 6. Hatar att jobba helger speciellt när det händer roliga saker! Jag vill ju på Sundsvalls Gatufest! Och jag vill till Elin och dom i Jonsparken. Jag vill inte jobba.

Men man får tänka på pengarna. Då orkar man och vill! Plus så borde det läggas till att jag trivs som bara den på hemtjänsten. Världens bästa arbetskamrater och många underbara gamlingar. Man har ju lärt känna många efter 3 år. Jobbigt är det dock när de försvinner, men man får lära sig att koppla bort det jobbiga.

Puss å natt!


Bild från igår åså. Mig och Pipo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0